Turismvetenskap GR (A), Turism och upplevelser, 7,5 hp
Kursen behandlar turistiska upplevelser ur både ett konsument- och ett producentperspektiv. Vad karaktäriserar en upplevelse och vilka aktörer skapar upplevelser? Vilka förutsättningar och möjligheter har producenterna att kommunicera på ett attraktivt och informativt sätt? I den processen är idag interaktion via digitala kanaler en nödvändig del. Kursens fokus har särskild inriktning på kultur- och naturupplevelsers dynamik och produktion.
- Start: Vårtermin 2025, period 2
- Studieperiod: Vecka 14 - 23
- Undervisningsspråk: Svenska
- Anmälningskod: MIU-L4130
- Studieform: Distans
- Studiefart: 50%
Undervisningens upplägg
Kursen examineras genom inlämningsuppgifter. Tillgång till dator med internetuppkoppling krävs.
Behörighet
Grundläggande behörighet
Urval
Kursplatserna fördelas i urvalet baserat på betyg, högskoleprov och högskolepoäng. Antal kursplatser fördelas då enligt följande: betyg 34 procent, högskoleprov 33 procent och högskolepoäng (max 165 hp) 33 procent.
Kontakt
