Turismvetenskap GR (A), Destinationsutveckling, 7,5 hp
Kursen fokuserar på hur destinationer skapas och utvecklas utifrån samtida omvärldsfaktorer. Kursen inkluderar också management och organisering av destinationer samt i viss mån planering, marknadsföring och produktutveckling. Vad är en destination? Vad innebär samverkan på en destination? Vad är olika aktörers roller? Vilka möjligheter och utmaningar finns för utveckling? Hur kan utveckling och effekter beskrivas och mätas? Kursen omfattar det globala men också det lokala perspektivet. Du får en grundläggande kunskap och förståelse för destinationsutveckling, hur destinationer påverkas av omvärldsfaktorer, marknad, konkurrens samt användning av resurser
- Start: Hösttermin 2024, period 1
- Studieperiod: Vecka 36 - 45
- Undervisningsspråk: Svenska
- Anmälningskod: MIU-L4241
- Studieform: Distans
- Studiefart: 50%
Undervisningens upplägg
Undervisningen är helt nätbaserad. Tillgång till dator krävs för fullgörande av de i kursen ingående uppgifterna. Tillgång till headset (eller mikrofon) och webbkamera krävs. Kursen kan ha online-träff/-träffar via webbaserat seminarium.
Behörighet
Grundläggande behörighet
Urval
Kursplatserna fördelas i urvalet baserat på betyg, högskoleprov och högskolepoäng. Antal kursplatser fördelas då enligt följande: betyg 34 procent, högskoleprov 33 procent och högskolepoäng (max 165 hp) 33 procent.
Kontakt
