Pedagogik GR (B), Pedagogik
Litteratur 2025-01-20 - Tills vidare Obligatorisk litteratur
Moment: 1
Författare/red: Agnafors, Marcus & Levinsson, Magnus
Titel: Att tänka uppsats: Det vetenskapliga arbetets grundstruktur
Upplaga: 2019
Förlag: Gleerups
Kommentar: 104 s.
Författare/red: Bell, Judith, & Waters, Stephen
Titel: Introduktion till forskningsmetodik
Upplaga: 2015 (5:e uppl.)
Förlag: Studentlitteratur
Kommentar: 311 s.
Författare/red: Bie, Kristin
Titel: Reflektionshandboken för pedagoger
Upplaga: 2014
Förlag: Gleerups
Kommentar: 119 s.
Författare/red: Blomström, Vendela, & Wennerberg, Jeanna
Titel: Akademiskt läsande och skrivande
Upplaga: 2021 (2:a uppl.)
Förlag: Studentlitteratur
Kommentar: 356 s.
Författare/red: Borg, Elisabeth, & Westerlund, Joakim
Titel: Statistik för beteendevetare
Upplaga: 2021 (4:e uppl.)
Förlag: Liber
Kommentar: Totalt 268 s.; kapitel 1-9 & 15
Författare/red: Bryman, Alan
Titel: Samhällsvetenskapliga metoder
Upplaga: 2018 (4:e uppl)
Förlag: Liber
Kommentar: 877 s.
Författare/red: Nilsson Sjöberg, Mattias (Red.)
Titel: Pedagogik som vetenskap: En inbjudan
Upplaga: 2023 (2:a uppl)
Förlag: Gleerup
Kommentar: 216 s.
Författare/red: Rienecker, Lotte & Stray Jørgensen, Peter
Titel: Att skriva en bra uppsats
Upplaga: Senaste upplagan
Förlag: Liber
Författare/red: Thurén, Torsten
Titel: Vetenskapsteori för nybörjare
Upplaga: 2019 (3:e uppl.)
Förlag: Liber
Kommentar: 184 s.
Moment: 2
Författare/red: Allal-Chérif, O., Yela Aránega, A., & Castaño Sánchez, R.
Artikeltitel: Intelligent recruitment: How to identify, select, and retain talents from around the world using artificial intelligence
År/Volym/nr/sidor: 2021/169
Tidskrift: Technological Forecasting and Social Change
Författare/red: Andersson, G., Hallén, N., & Smith, P., J.
Titel: Rekrytering och urval: Teori och praktik
Upplaga: 2016
Förlag: Studentlitteratur
Kommentar: 311 s.
Författare/red: Bie, Kristin
Titel: Reflektionshandboken för pedagoger
Upplaga: 2014
Förlag: Gleerups
Kommentar: 119 s.
Författare/red: Blomström, Vendela, & Wennerberg, Jeanna
Titel: Akademiskt läsande och skrivande
Upplaga: 2021 (2:a uppl.)
Förlag: Studentlitteratur
Kommentar: 356 s.
Författare/red: Bulger, Carrie A., Schultz, Duane P., & Schultz, Sydney Ellen
Titel: Psychology and work today: International student edition
Upplaga: 2020 (11:e uppl.)
Förlag: Routledge
Kommentar: Utvalda kapitel
Författare/red: Henderson, K. E.
Artikeltitel: They posted what? Recruiter use of social media for selection
År/Volym/nr/sidor: 2019/48/4
Tidskrift: Organizational Dynamics
Webbadress: https://doi.org/10.1016/j.orgdyn.2018.05.005
Kommentar: Artikel 100663
Författare/red: Lundgren, Ulf P., Säljö, Roger, & Liberg, Caroline (Red.)
Titel: Lärande Skola Bildning: Grundbok för lärare
Upplaga: 2020 (5:e uppl.)
Förlag: Natur & Kultur
Kommentar: Totalt 39 s.; kapitel 16
Författare/red: Rienecker, Lotte & Stray Jørgensen, Peter
Titel: Att skriva en bra uppsats
Upplaga: Senaste upplagan
Förlag: Liber
Författare/red: Sparrhoff, Gun, & Fejes, Andreas (Red.)
Titel: Anställningsbarhet: Perspektiv från utbildning och arbetsliv
Upplaga: 2016 (2:a uppl.)
Förlag: Studentlitteratur
Kommentar: 238 s.
Moment: 3
Författare/red: Arneback, Emma, & Bergh, Andreas
Artikeltitel: Redaktionellt U&D 25:1 Tema: Juridifieringen av skolan
År/Volym/nr/sidor: 2016/25/1/3-9
Tidskrift: Utbildning & Demokrati
Kommentar: 7 s.
Författare/red: Bie, Kristin
Titel: Reflektionshandboken för pedagoger
Upplaga: 2014
Förlag: Gleerups
Kommentar: 119 s.
Författare/red: Blomström, Vendela, & Wennerberg, Jeanna
Titel: Akademiskt läsande och skrivande
Upplaga: 2021 (2:a uppl.)
Förlag: Studentlitteratur
Kommentar: 356 s.
Författare/red: House, Ernest R.
Titel: Professional evaluation: Social impact and political consequences
Upplaga: 1993
Förlag: Sage
Kommentar: 215 s.
Författare/red: Karlsson, Ove
Titel: Utvärdering - mer än metod: Tankar och synsätt i utvärderingsforskning: En översikt
Upplaga: 1999
Förlag: Svenska Kommunförbundet
Kommentar: Ajour nr 3; 92 s., finns som PDF i kursrummet.
Författare/red: Karlsson-Vestman, Ove, & Andersson, Inger M.
Titel: Pedagogisk utvärdering som styrning: En historia från präster till PISA
Upplaga: 2007
Förlag: Myndigheten för skolutveckling
Kommentar: Forskning i fokus nr 35; 168 s., finns som PDF i kursrummet.
Författare/red: Krogstrup, Hanne Kathrine
Titel: Utvärderingsmodeller
Upplaga: 2017
Förlag: Studentlitteratur
Kommentar: 248 s.
Författare/red: Lindgren, Lena
Titel: Nya utvärderingsmonstret: om kvalitetsmätning i den offentliga sektorn
Upplaga: 2014 (2:a uppl.)
Förlag: Studentlitteratur
Kommentar: 147 s.
Författare/red: Lundgren, Ulf P., Säljö, Roger, & Liberg, Caroline (Red.)
Titel: Lärande Skola Bildning: Grundbok för lärare
Upplaga: 2020 (5:e uppl.)
Förlag: Natur & Kultur
Kommentar: Totalt 64 s.; kapitel 15 & 19
Författare/red: Rienecker, Lotte & Stray Jørgensen, Peter
Titel: Att skriva en bra uppsats
Upplaga: Senaste upplagan
Förlag: Liber
Författare/red: Segerholm, Christina, & Hult, Agneta
Titel: Europe in Sweden: I Segerholm, Christina, Hult, Agneta, Lindgren, Joakim, & Rönnberg, Linda, The governing-evaluation-knowledge nexus: Swedish higher education as a case
Upplaga: 2019
Förlag: Springer
Webbadress: http://umu.diva-portal.org/smash/get/diva2:1368363/FULLTEXT01.pdf
Kommentar: Totalt 21 s.; s. 43-63
Moment: 4
Författare/red: Agnafors, Marcus, & Levinsson, Magnus
Titel: Att tänka uppsats: Det vetenskapliga arbetets grundstruktur
Upplaga: 2019
Förlag: Gleerups
Kommentar: 104 s.
Författare/red: Ally, Mohamed, & Tsinakos, Avgoustos (Red.)
Titel: Increasing access through mobile learning
Upplaga: 2014
Förlag: Commonwealth of Learning & Athabasca University
Webbadress: http://en.copian.ca/library/research/commonwealthoflearning/perspectives/perspectives.pdf#page=210
Kommentar: Totalt 11 s.; kapitel 14
Författare/red: Bie, Kristin
Titel: Reflektionshandboken för pedagoger
Upplaga: 2014
Förlag: Gleerups
Kommentar: 119 s.
Författare/red: Blomström, Vendela, & Wennerberg, Jeanna
Titel: Akademiskt läsande och skrivande
Upplaga: 2021 (2:a uppl.)
Förlag: Studentlitteratur
Kommentar: 356 s.
Författare/red: Bryman, Alan
Titel: Samhällsvetenskapliga metoder
Upplaga: 2018
Förlag: Liber
Kommentar: Kapitel 9 & 20
Författare/red: Garrison, Randy
Titel: E-learning in the 21st century: A community of inquiry framework for research and practice
Upplaga: 2016 (3:e uppl.)
Förlag: Routledge
Kommentar: 202 s.
Författare/red: Gu, Jia; Churchill, Daniel; Lu, Jie
Artikeltitel: Mobile web 2.0 in the workplace: A case study of employees' informal learning
År/Volym/nr/sidor: British Journal of Educational Technology
Tidskrift: 2014/45/6/1049-1059
Kommentar: 11 s.
Författare/red: Hrastinski, Stefan
Titel: Digitalisering av högre utbildning
Upplaga: 2018
Förlag: Studentlitteratur
Kommentar: 237 s.
Författare/red: Jaldemark, Jimmy
Artikeltitel: Om lärandets sammanhang och mobilitetens utmaningar
År/Volym/nr/sidor: Pedagogisk Forskning i Sverige
Tidskrift: 2013/18/1-2/102-118
Kommentar: 17 s.
Författare/red: Ley, Tobias
Artikeltitel: Knowledge structures for integrating working and learning: A reflection on a decade of learning technology research for workplace learning
År/Volym/nr/sidor: British Journal of Educational Technology
Tidskrift: 2020/51/2/331–346
Kommentar: 16 s.
Författare/red: Pachler, Norbert; Pimmer, Christoph; Seipold, Judith (Red.)
Titel: Work-based mobile learning: Concept and cases
Upplaga: 2011
Förlag: Peter Lang
Kommentar: Valda delar; 403 s.; E-bok tillgänglig via universitetsbiblioteket
Författare/red: Rienecker, Lotte & Stray Jørgensen, Peter
Titel: Att skriva en bra uppsats
Upplaga: Senaste upplagan
Förlag: Liber
Författare/red: Sundgren, Marcus
Artikeltitel: Blurring time and place in higher education with bring your own device applications: A literature review
År/Volym/nr/sidor: Education and Information Technologies
Tidskrift: 2017/22/6/3081-3119
Kommentar: 39 s.
Författare/red: Säljö, Roger
Titel: Lärande och kulturella redskap: Om lärprocesser och det kollektiva minnet
Upplaga: 2013 (3:e uppl.)
Förlag: Studentlitteratur
Kommentar: 272 s.
Författare/red: Tynjälä, Päivi
Artikeltitel: Toward a 3-P model of workplace learning: A literature review
År/Volym/nr/sidor: Vocations and Learning
Tidskrift: 2013/6/1/11-36
Kommentar: 26 s.