Pedagogik GR (A), Multimodal kommunikation och lärande
Litteratur 2025-06-09 - Tills vidare Obligatorisk litteratur
**Författare/red:**Dahlström, H
Artikeltitel: Students as digital multimodal text designers : A study of resources, affordances, and experiences
**År/Volym/nr/sidor:**2022/vol. 53/2/ss. 391-407.
Tidskrift: British Journal of Educational Technology
Författare/red: Häggström, M & Örtegren, H (red)
Titel: Visuell kunskap för multimodalt lärande
Upplaga: Senaste
Förlag: Lund: Studentlitteratur
Författare/red: Insulander, E., Kjällander, S., Lindstrand, F., & Åkerfeldt, A. (Eds.)
Titel: Didaktik i omvandlingens tid?: Text, representation, design.
Upplaga: Senaste
Förlag: Liber
Författare/red: Norberg, M. & Dahlström, H.
**Artikeltitel:**Student Teachers as Co-Creators when Elaborating on a Model for Multimodal Text Analysis
*År/Volym/nr/sidor: 2023/2/ss. 87-113. *
Tidskrift: Educare
Referenslitteratur
Författare/red: Petersen, P.
Titel: Delaktighet och digitala resurser: Barns multimodala uttryck för delaktighet i förskolan i flerspråkiga områden
Upplaga: Senaste
Förlag: Stockholm University
Författare/red: Norberg, M.
Artikeltitel: Communicating mathematics through images: A multimodal study of Year One students’ meaning-making when working with mathematics textbooks.
*År/Volym/nr/sidor: 2021/9/1/s.945–970. *
Tidskrift: LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education
Kommentar: https://doi.org/10.31129/LUMAT.9.1.1480