Pedagogik AV, Högskolepedagogik och flexibelt lärande
Litteratur 2024-09-02 - Tills vidare Obligatorisk litteratur
Moment: 1
Författare/red: Biggs, John, Tang, Catherine & Kennedy, Gregor
Titel: Teaching for quality learning at university
Upplaga: Senaste
Förlag: Open University Press
Författare/red: Herjevik, Mikael
Titel: Rättssäker examination
Upplaga: Senaste
Förlag: Universitetskanslersämbetet
Författare/red: Karaman, Cendel A. & Edling, Silva
Titel: Professional Learning and Identities in Teaching: International Narratives of Successful Teachers
Upplaga: Senaste
Förlag: Routledge
Författare/red: Magnússon, Gunnlaugur & Rytzler, Johannes
Titel: Towards a Pedagogy of Higher Education: The Bologna Process, Didaktik and Teaching
Upplaga: Senaste
Förlag: Routledge
Författare/red: Rossi, Virna
**Titel:**Inclusive Learning Design in Higher Education: A Practical Guide to Creating Equitable Learning Experiences
Upplaga: Senaste
Förlag: Routledge
Ytterligare ca 300 sidor i artikel- och rapportformat tillkommer. Tillhandahålls på lärplattformen.
Moment: 2
Författare/red: Alfredsson, Veronica, Asker, Noomi, Backman, Christel & Uhnoo, Sara
Titel: Använd rummet: Högskolepedagogiska metoder för aktiva lärsalar
Upplaga: Senaste
Förlag: Studentlitteratur
Författare/red: Cleveland-Innes, Martha F. & Garrison, D. Randy
Titel: An introduction to distance education: Understanding teaching and learning in a new era
Upplaga: Senaste
Förlag: Routledge
Författare/red: Hunt, Lynn & Chalmers, Denise
Titel: University Teaching in Focus: A Learning-Centred Approach
Upplaga: Senaste
Förlag: Routledge
Författare/red: King, Helen
Titel: Developing Expertise for Teaching in Higher Education: Practical Ideas för Professional Learning and Development
Upplaga: Senaste
Förlag: Routledge
Ytterligare ca 300 sidor i artikel- och rapportformat tillkommer. Tillhandahålls på lärplattformen.