Medie- och kommunikationsvetenskap GR (B), Strategisk digital kommunikation, 7,5 hp
Den digitala världen erbjuder oändliga möjligheter till snabb och spännande kommunikation. Den här kursen syftar till att tillhandahålla strategisk kompetens för att analysera, definiera och utvärdera digital kommunikation. Kursen tar även ett grepp kring tekniska utmaningar så som algoritmer, sökordsoptimering och att mäta digitala kommunikationsinsatser.
I kursen behandlas bland annat hur man kan tillämpa kritiska, etiska och samhälleliga perspektiv på strategisk kommunikation, marknadskommunikation med särskilt fokus på digital kommunikation. Hur man förhåller sig kritiskt och strategiskt kring tekniska utmaningar samt budskapsstrategier i det digitala landskapet. Kursen belyser även olika metoder för att mäta och utvärdera genomslag i digitala kanaler.
- Start: Vårtermin 2025, period 2
- Studieperiod: Vecka 14 - 23
- Undervisningsspråk: Svenska
- Anmälningskod: MIU-K2760
- Studieform: Distans
- Studiefart: 50%
Undervisningens upplägg
Kursen har inga obligatoriska sammankomster på campus. Däremot förekommer obligatoriska moment via lärplattformen, som till exempel inlämningsuppgifter, examination, seminarier och feedback. Dessa sker inte vid fasta tider utan kan anpassas efter studentens behov inom vissa tidsspann.
Behörighet
Medie- och kommunikationsvetenskap GR (A), Strategisk kommunikation, 7,5 hp.
Urval
Urvalet grundas på antalet avklarade högskolepoäng som avklarats senast sista anmälningsdag, minst 1 och max 165 högskolepoäng.
Kontakt
