Medie- och kommunikationsvetenskap AV, Strategisk digital kommunikation, 15 hp
Kursen utvecklar studenternas teoretiska och praktiska kunskap för att kritiskt analysera och använda digitala resurser i strategisk kommunikation inom en organisation, ett varumärke, en produkt, person eller service. Kursen syftar även till att ge en teoretisk grund i samtida och föränderliga medie- och kommunikationspraktiker samt hur de tillämpas i yrkesmässig strategisk kommunikation.
- Start: Hösttermin 2024, period 1
- Studieperiod: Vecka 36 - 3
- Undervisningsspråk: Svenska
- Anmälningskod: MIU-K2231
- Studieform: Distans
- Studiefart: 50%
Undervisningens upplägg
Kursen ges helt på distans och samtliga träffar sker digitalt via Zoom, såsom till exempel föreläsningar, seminarier och frågestunder. Obligatoriska moment i kursen är enbart de som är kopplade till examination. Från och med kursstart kommer all information som rör kursen, såsom schema och examinationsuppgifter, att kommuniceras i lärplattformen Moodle.
Behörighet
Kurser om minst 180 hp, varav minst 60 hp i medie- och kommunikationsvetenskap, eller journalistik, statsvetenskap, företagsekonomi, psykologi och sociologi.
Urval
Urvalet grundas på antalet avklarade högskolepoäng som avklarats senast sista anmälningsdag, minst 30 och max 285 högskolepoäng