Medie- och kommunikationsvetenskap AV, Strategisk digital kommunikation, 15 hp

Kursen utvecklar studenternas teoretiska och praktiska kunskap för att kritiskt analysera och använda digitala resurser i strategisk kommunikation inom en organisation, ett varumärke, en produkt, person eller service. Kursen syftar även till att ge en teoretisk grund i samtida och föränderliga medie- och kommunikationspraktiker samt hur de tillämpas i yrkesmässig strategisk kommunikation.


  • Start: Hösttermin 2024, period 1
  • Studieperiod: Vecka 36 - 3
  • Undervisningsspråk: Svenska
  • Anmälningskod: MIU-K2231
  • Studieform: Distans
  • Studiefart: 50%
Anmälan:
Anmälan stängd
  • Start: Hösttermin 2025, period 1
  • Studieperiod: Vecka 36 - 3
  • Undervisningsspråk: Svenska
  • Anmälningskod: MIU-K2381
  • Studieform: Distans
  • Studiefart: 50%
Anmälan:
Sista anmälningsdag var 15 april 2025 Du kan göra en sen anmälan via antagning.se Du kan ändra din ansökan till och med 15 april

Undervisningens upplägg

Kursen ges helt på distans och samtliga träffar sker digitalt via Zoom, såsom till exempel föreläsningar, seminarier och frågestunder. Obligatoriska moment i kursen är enbart de som är kopplade till examination. Från och med kursstart kommer all information som rör kursen, såsom schema och examinationsuppgifter, att kommuniceras i lärplattformen Moodle.

Behörighet

Kurser om minst 180 hp, varav minst 60 hp i medie- och kommunikationsvetenskap, eller journalistik, statsvetenskap, företagsekonomi, psykologi och sociologi.

Urval

Urvalet grundas på antalet avklarade högskolepoäng som avklarats senast sista anmälningsdag, minst 30 och max 285 högskolepoäng

Kontakt

Frågor om programmet

Andra intressanta kurser

Sidan uppdaterades 2023-12-20