Företagsekonomi GR (B), Strategisk ledning, 7,5 hp
Kursen syftar till att ge dig ökad medvetenhet kring omvärldens betydelse för företags långsiktiga utveckling, ökad kännedom om strategisk ledning, förändringsarbete, företags- och affärsutveckling. Kursen syftar också till att ge fördjupande kunskaper i att analysera ett företags affärsmässiga förutsättningar, bland annat med hjälp av olika grundläggande analys- och planerings, samt affärsmodeller. Kursen ingår i kandidat-, magister- eller civilekonomexamen.
- Start: Hösttermin 2024, period 2
- Studieperiod: Vecka 46 - 3
- Undervisningsspråk: Svenska
- Anmälningskod: MIU-L7081
- Studieform: Distans
- Studiefart: 50%
- Start: Vårtermin 2025, period 2
- Studieperiod: Vecka 14 - 23
- Undervisningsspråk: Svenska
- Anmälningskod: MIU-L7170
- Studieform: Distans
- Studiefart: 50%
Undervisningens upplägg
Campuskurs:
Undervisning via föreläsningar, gästföreläsningar, seminarier samt obligatoriska inlämningsuppgifter. Vid seminarier gäller obligatorisk närvaro. Examination sker via tidsbestämd skriftlig individuell salstentamen.
Undervisning via utlagt material och kommunikation i ett nätbaserat undervisningsprogram samt obligatoriska inlämningsuppgifter. Tillgång till dator med internetuppkoppling är ett krav. Inga fysiska sammankomster, men däremot förekommer en tidsbestämd individuell skriftlig salstentamen. Du kan välja att skriva din salstentamen på annan ort, antingen vid Mittuniversitetet eller på godkänd plats i Sverige eller utomlands. Plats bokas av studenten. Se reglerna för tentamen på annan ort i sin helhet på MIUNs hemsida.
Behörighet
Företagsekonomi GR (A), Organisation och ledarskap, 7,5 hp och Företagsekonomi GR (A), Marknadsföring, 7,5 hp eller motsvarande.
Urval
Urvalet grundas på antalet avklarade högskolepoäng som avklarats senast sista anmälningsdag, minst 1 och max 165 högskolepoäng.
Kontakt
