Företagsekonomi AV, Konsumentbeteende, 7,5 hp
I kursen ligger fokus på de processer och aktiviteter individer genomgår när de söker, väljer, köper, använder och utvärderar varor och tjänster som tillfredsställer deras behov. I kursen tas även hänsyn till olika faktorer i omgivningen som kan tänkas påverka köpprocessen. Under kursen kommer även aktuella trender inom konsumentbeteendet att lyftas fram. Kursen kan komma att ges på engelska.
- Start: Hösttermin 2024, period 1
- Studieperiod: Vecka 36 - 40
- Undervisningsspråk: Engelska
- Anmälningskod: MIU-L2211
- Studieform: Campus
- Studiefart: 100%
- Ort: Sundsvall
- Start: Hösttermin 2024, period 1
- Studieperiod: Vecka 36 - 40
- Undervisningsspråk: Engelska
- Anmälningskod: MIU-L4373
- Studieform: Campus
- Studiefart: 100%
- Ort: Östersund
Undervisningens upplägg
Campuskursen har ett flertal träffar där studenten förväntas delta och där moment med obligatorisk närvaro kan förekomma. Salstentamen sker vid Campus.
Behörighet
Kandidatexamen med 90 hp i huvudområdet företagsekonomi eller motsvarande studier.
Urval
Urvalet grundas på antalet avklarade högskolepoäng som avklarats senast sista anmälningsdag, minst 30 och max 285 högskolepoäng
Kontakt
