Studentkonto
Nya studenter vid Mittuniversitetet behöver aktivera sin användaridentitet för att få tillgång till systemen och IT-tjänsterna, inklusive Studentwebben, lärplattformen och campusets trådlösa nätverk. Studentwebben är ett viktigt verktyg i dina studier. Det är där du registrerar dig för dina kurser och tentor, får tillgång till information och utbildningsmaterial med mera.
När du är antagen får du information om att du måste skapa och aktivera ditt studentwebbkonto. Observera att det tidigaste datumet för att skapa ditt studentkonto är 30 dagar före kursstart.
Registrering av kurser
Du behöver registrera dig på den kurs du är antagen till, både fristående kurser och programkurser. Det vill säga att du måste registrera dig på varje kurs du läser, oavsett om det är en fristående kurs eller programkurs. Kursregistreringen öppnar 2 arbetsdagar innan kursstart.
Mer information om kursregistrering
Schema
Scheman finns normalt tillgängliga 4 veckor innan kursstart. Du kommer åt ditt kursschema via TimeEdit genom att skriva in kurskoden.
*Om ditt kursschema av någon anledning inte har publicerats, vänligen kontakta ansvarig institution som ger kursen för att be om en schemauppdatering. Om du inte vet vem du ska kontakta på institutionen kan du kontakta vårt Servicecenter och be om kontaktuppgifter till kurs- eller programansvarig. Om du har din kurskod och kurstitel redo när du kontaktar Service Center blir det lättare att hjälpa dig att komma i kontakt med rätt person.