Aktuellt om varumärkeskampanj
Förra veckan startade höstens första etapp av varumärkeskampanjen. Vi har också precis fått en årsrapport från vår mediebyrå.
Kampanjen pågår under tre veckor och går på YouTube, TV4 Play och Disney+.
– Disney+ testar vi för första gången och det ska bli intressant att se hur kampanjen går där, säger Anna Ossung, marknadsförare på kommunikationsavdelningen.
Vi går med tre filmer i kampanjen. En av dem är nyligen producerad och handlar om framtidens livsmedel inom projektet Foodtech och det är Erik Hedenström, professor i organisk kemi som intervjuas. Vi kör också repris på filmerna som handlar om mer hållbara städer genom stadsodlingar och filmen på temat trä i stället för plast. Det är de tre filmerna som ligger först på vår kampanjsida.
Vi har precis fått årsrapporten för vår varumärkeskampanj (hösten -23 till våren -24) från vår mediebyrå.
– Två av de viktigaste resultaten är antalet unika personer som sett kampanjen och antal personer som sett 100% av filmerna. Ökad kännedom och kunskaper om oss stärker vårt anseende och attraktivitet och ökar därmed möjligheten för att vi ska vara ett alternativ för fler – för studier, som arbetsgivare eller samarbetspartner, berättar Anna Ossung.
- Kampanjerna har setts av över 2,4 miljoner unika personer som i snitt sett filmerna två gånger, vilket bidrar till ökad varumärkeskännedom.
- Drygt 455 000 unika personer har sett 100% av de långa filmerna (de med intervjuer med forskarna) och drygt 1 185 000 unika personer har sett hela 20 s-filmerna. I snitt är det 64% som sett klart filmerna vilket är en hög andel. Att sen ännu fler sett delar av filmerna är så klart också positivt.