Öka attraktiviteten för Mittuniversitetet
Projektet genomförs som två delprojekt: ett delprojekt som syftar till att öka kännedom, attraktivitet och kunskap om Mittuniversitetet generellt på nationell nivå, och ett delprojekt som tar sikte på Mittuniversitetets attraktivitet som arbetsgivare.
Bakgrund
Detta projekt har tagits fram utifrån det uppdrag som HR och KOM fått i ”Verksamhetsplan 2020 med plan för 2021–2022 samt budget 2020” för att stärka Mittuniversitetets varu- och arbetsgivarvarumärke.
Hög kännedom och kunskap om en organisation bidrar generellt sett till en ökad attraktionskraft. Om våra målgrupper i högre grad än idag känner till vilka vi är, har viss kunskap om oss, vad vi står för och vad vi erbjuder så ökar det möjligheterna att vara ett alternativ för studier, som arbetsgivare eller som samarbetspartner. Allt detta påverkar i hög grad vår verksamhet.
Syfte och omfattning
Projektet genomförs som två delprojekt: ett delprojekt (nr 1) som syftar till att öka kännedom, attraktivitet och kunskap om Mittuniversitetet generellt på nationell nivå, och ett delprojekt (nr 2) som tar sikte på Mittuniversitetets attraktivitet som arbetsgivare.
Kontakt
Delprojekt 1: Anna Ossung
Delprojekt 2: Madeleine Juliusson
Mer information
Projektplan finns i diariet med dnr 2020/159.
Fakta
Projektperiod
200101-221231
Institutioner/avdelningar
Projektledare

