Kund‑ och affärsrelationer, kundlojaliteten
Kursen fokuserar fenomenet kundlojalitet (customer loyalty), hur kunder (konsumenter) blir lojala och vilka för- och nackdelar som lojaliteten kan medföra för företag men även för konsumenter.
Kursen motsvarar cirka 1 veckas heltidsstudier. Efter att du läst kursen har du fått kunskap och förståelse inom huvudområdet företagsekonomi, fördjupade kunskaper om organisationsutveckling samt kunna analysera, bedöma och hantera komplexa företeelser.
Del av innehållet:
- Teorier om kundlojalitet
- Faktorer som ger upphov till kundlojalitet
- Konsekvenser av kundlojalitet
Undervisningen består av:
- Föreläsningar över nätet
- Handledning över nätet
- Seminarier
Som kursdeltagare ansvarar du själv för det egna lärandet och förväntas självständigt söka information, arbeta med organisationsspecifika utmaningar och data samt ta eget ansvar i såväl enskilda som gemensamma arbeten.
Examination:
Examination sker genom individuella skriftliga uppgifter samt gruppbaserade seminarieuppgifter med fokus på tillämpning av metoder och teoretiska perspektiv på autentiska organisatoriska problem.
Kontakt
