kund‑ och affärsrelationer: Kundengagemang
Kursen erbjuder dig fördjupade kunskaper om fenomenet kundengagemang (customer engagement), hur kunder (konsumenter) blir aktivt engagerade i företag och vilka för- och nackdelar som engagemanget kan medföra för företag men även för konsumenter.
Kursen motsvarar cirka 3 veckors heltidsstudier. Efter att du läst kursen har du fått kunskap och förståelse inom huvudområdet företagsekonomi, fördjupade kunskaper om organisationsutveckling samt kunna analysera, bedöma och hantera komplexa företeelser.
Del av innehållet:
- Teorier om kundengagemang
- Faktorer som ger upphov till kundengagemang
- Konsekvenser av kundengagemang
Undervisningen består av:
- Föreläsningar över nätet
- Handledning över nätet
- Seminarier
Som kursdeltagare ansvarar du själv för det egna lärandet och förväntas självständigt söka information, arbeta med organisationsspecifika utmaningar och data samt ta eget ansvar i såväl enskilda som gemensamma arbeten.
Examination:
Examination sker genom individuella skriftliga uppgifter samt gruppbaserade seminarieuppgifter med fokus på tillämpning av metoder och teoretiska perspektiv på autentiska organisatoriska problem.
Kontakt
